Tidtabell för båtkommunikationen inom Stockholm och dess omgivningar, 1852
Text

Tidtabell för båtkommunikationen inom Stockholm och dess omgivningar

Undrar du hur ofta båten mellan Liljeholmen och Riddarholmskanalen gick 1852? Eller hur mycket det kostade att ta båten över Brunnsviken mellan Ålkistan och Albano vid samma tid? Då kan du titta i den här tidtabellen över de olika båtlinjer som fanns i Stockholmsområdet vid 1800-talets mitt.

Andra båtlinjer som fanns vid den här tiden var Logårdstrappan-Byströms villa, Barnängen-Stubbsund och Söderbergs trappa-Djurgården.

Mer i Stockholmskällan

Relaterade poster och teman

Från Djurgårdsbron mot småbåtshamnen i Djurgårdsbrunnsviken. Shellmackens bensinbrygga i bakgrunden

Från Djurgårdsbron mot småbåtshamnen i Djurgårdsbrunnsviken. Shellmackens bensinbrygga i bakgrunden

Liljeholmens station före rivningen 1959. Liljeholmens godsstation vid Liljeholmsbron. Högalidskyrkan i fonden

Liljeholmens station före rivningen 1959. Liljeholmens godsstation vid Liljeholmsbron. Högalidskyrkan i fonden

Logårdstrappan med Blasieholmskajen i fonden

Logårdstrappan med Blasieholmskajen i fonden

Nytt i Stockholmskällan
Tema

Nytt i Stockholmskällan

Stockholmskällans databas fylls hela tiden på med historiskt källmaterial från våra museer, arkiv och bibliotek. Här hittar du senast publicerade.

Riddarholmskajen: Ombyggnad av Riddarholmskajen

Riddarholmskajen: Ombyggnad av Riddarholmskajen

Roslagsvägen söderut vid Albano.

Roslagsvägen söderut vid Albano.

Stadsgården vid Söderbergs trappor österut

Stadsgården vid Söderbergs trappor österut

Stadsgården vintertid österut från Söderbergs trappor

Stadsgården vintertid österut från Söderbergs trappor