Reklamen har haft en självklar plats i tunnelbanan sedan starten på 1950-talet. Man insåg snabbt att tunnelbanan skulle bli en lika effektiv reklamplats som både bussar och spårvagnar dittills hade varit.
Det här kapitlet beskriver ganska kortfattat tunnelbanereklamens historia och är illustrerat med fotografier och gamla reklamskyltar. 6 sidor.
Utdrag ur Alfredsson, Björn, Stockholm under. -2000. -S. 195-200
Reklamen i tunnelbanan / Roland Berndt
Ange titel, författare, utgivningsår och bokförlag om du vill göra en källhänvisning till boken. Om du vill använda Stockholmskällans beskrivning av ett litteraturtips som källa ska du skriva ut länken i webbläsarens adressfält och datumet du var inne på sidan. Exempel: Hämtad från Stockholmskällan. https://stockholmskallan.stockholm.se/post/31292 Hämtad 2023-06-12
Författare
Alfredsson, Björn (f. 1941)
Utgivningsår
2000
Utgiven av
Bromberg
ISBN-nummer
Stockholms stadsbibliotek
ISBN 91-7608-832-4
Via länkarna på sidan ser du på vilka bibliotek och skolbibliotek boken finns att låna. Har du frågor eller synpunkter angående litteraturtipset ska du kontakta Stockholms stadsbibliotek.
Stockholms stadsbibliotek
Du som vill använda text, omslagsbild eller annan information från de verk Stockholmskällan tipsar om behöver kontakta respektive förlag. Undantag: Publicerad text blir upphovsrättsligt fri 70 år efter författarens död.
Mer i Stockholmskällan
Relaterade poster och teman
Uppdaterad