I det här kapitlet gör författaren reklam för reklam. Mer neon i staden! tycker Harald Norbelie, och skriver om den klassiska ljusreklamen, som Tulo-tabletterna som ses från Sankt Eriksbron och Stomatol-skylten vid Slussen.
Ljusreklam och hur den är utformad är något som stadens invånare ofta har synpunkter på. Vissa tycker att den ger staden liv och andra tycker att den är skrikig, men sitter den uppe tillräckligt länge blir den som Tulo och Stomatol – klassisk. 6 sidor.
Utdrag ur Norbelie, Harald, Hänt och känt på Kungsholmen. - 1996. - S. 110-115
Ange titel, författare, utgivningsår och bokförlag om du vill göra en källhänvisning till boken. Om du vill använda Stockholmskällans beskrivning av ett litteraturtips som källa ska du skriva ut länken i webbläsarens adressfält och datumet du var inne på sidan. Exempel: Hämtad från Stockholmskällan. https://stockholmskallan.stockholm.se/post/31292 Hämtad 2023-06-12
Författare
Norbelie, Harald (1944-2015)
Utgivningsår
1996
Utgiven av
PM Bäckström förlag
ISBN-nummer
Stockholms stadsbibliotek
ISBN 91-88016-61-7
Via länkarna på sidan ser du på vilka bibliotek och skolbibliotek boken finns att låna. Har du frågor eller synpunkter angående litteraturtipset ska du kontakta Stockholms stadsbibliotek.
Du som vill använda text, omslagsbild eller annan information från de verk Stockholmskällan tipsar om behöver kontakta respektive förlag. Undantag: Publicerad text blir upphovsrättsligt fri 70 år efter författarens död.